טיפים לכתיבה נכונה באינטרנט
כשיוצרים, עורכים או מעצבים תוכן עבור אתרים באינטרנט, תנו את המסר כמה שיותר מהר.
כדי לעשות זאת, אמרו פחות ככל האפשר, ושימו את התוכן החשוב והעדכני ביותר בהתחלה.
מדריך לכתיבה נכונה ל
בניית אתרים באינטרנט.
1. אמרו פחות.
2. השתמשו בפירמידה הפוכה של תכנים.
3. שימו את התוכן החשוב ביותר בהתחלה.
4. השתמשו בכותרות פשוטות.
5. התחשבו בצרכי הגולש.
6. בססו אימון.
7. השתמשו בקול אקטיבי.
אמרו פחות בבניית אתרים באינטרנט
זה הדבר החשוב ביותר בכתיבה באינטרנט.
בגלל שגולשים בדרך כלל סורקים מידע, ולא קוראים אותו, ככל שהתוכן יותר עקבי, כך קל חותר לסרוק אותו.
גישה טובה היא לכתוב בצורה עקבית, ואז לחתוך, לערוך ואז להעלות לרשת.
הפירמידה ההפוכה של בניית אתרים באינטרנט
פורמט הכתיבה האקדמי הרגיל הוא בצורת פירמידה. זה מתחיל בהנחת היסודות - הרבה מידע התומך בדברים משאר מקורות ומידע נוסף.
הכתיבה ממיינת ומסכמת את המידע התומך לחלקים קטנים. ובסוף היא מסכמת את העבודה עם מסקנות. סגנון הפירמידה הזה מקנה לימוד לקורא ע"ע עבודה קשה של הקורא לאורך הדרך החל מרמת רצפה ועד הרמה למעלה.
דרך כתיבת מידע זו היא לא נכונה לכתיבה באינטרנט. הדרך הנכונה לכתוב באינטרנט היא להשתמש בשיטת פירמידה הפוכה שבאה מכתיבה עיתונאית.
השתמש בפירמידה הפוכה עבור תוכן אתרים באינטרנט
הפירמידה ההפוכה הופכת את תהליך העבודה, ע"י השמת המידע החשוב בהתחלה,, שהוא מלווה בתוכן נוסף.
המבט המהיר על התכנים עוזר לגולש לקבל להגיע למידע הנחוץ של העמוד ומטרת העמוד במהירות, דבר שנותן לגולש אפשרות לבצע שיפוט מהיר של מה לקרוא כדי לקבל מידע.
שימו את התוכן החשוב בהתחלה לבניית אתרים באינטרנט.
שים יותר מידע חשוב תחילה. שהעמודים ארוכים יותר מהחלון, השמת התוכן בראש העמוד תיתן את הדגש הרצוי.
כשאנשים סורקים את העמודים, הם מתחילים בכותרת ולאחר מכן בתחילת הפיסקה ובסוף מספר משפטים ממנה.
עזרו לגולש להחליט במהירות אם הוא במקום הנכון.
השתמשו בכותרות פשוטות - קצר ותמציתי
הסירו כל פיסקה, משפט או מילה שלא עוזרים בצורה ישירה להגיע לנקודה.
האם תוכלו למצוא דרך להגיד את אותם דברים בפחות מילים?
שימו את התוכן החשוב בהתחלה
טענו את התוכן החשוב בהתחלה. התחל פיסקאות עם המילים החשובות ביותר, ועבדו על כותרות פיסקאות תחילה.
השתמשו בכותרות וכותרות משנה.
כותרת חזקה, אטרקטיבית בראש עמוד יכולה להיות ההבדל בין עמוד שיקראו אותו ועמוד שיתעלמו ממנו. כותרות וכותרות משנה יכולות להרוויח מכך שהם מנוגדים לטקסט,
ואז הם תופסים את העין. ברגע שהעיניים קולטות, הכותרת צריכה וו כדי לתפוס את תשומת לב הקוראים.
השתמשו בכותרת בצירוף טקסט שקל לקרוא במסמך. כותרת עיתונאית נכונה יכולה להיות רשימה המסכמת את תוכן הדף,
כך שהגולש יכול לסרוק את הכתוב, לקבל רעיון פשוט על מה כתוב ולהחליט האם הוא צריך פרטים נוספים.
קחו בחשבון את מטרות הגולשים
כשאתן מתארים משהו שאתן יכולים לעשות, השתמשו במונחים. הקול צריך להיות אקטיבי
ולתפוס את תשומת לב הגולשים ולהגיד להם מה לעשות ("לך לפה", "הרשם לרשימה","שים הזמנה","הפסק" (זכור, הגולש צריך להיות בשליטה).
היו עובדתיים, לא סודיים הטון של הקול שלכם אמור לעורר תגובה מידית אצל הקהל, ואצל היחסים שלו עם האתר. אל תהיו סודיים, אל תניחו
כי קיבלתם את תשומת הלב המלאה של הגולשים שלכם. כנראה שלא. צריך לעבוד קשה כדי לקבל תשומת לב של הקהל באינטרנט. להיות עובדתיים פרושו
הוא להימנע מלהתחיל עם שאלות (ז.א. "האם מצאתם פעם בלא בלא בלא? ובכן זה בשבילכם!"). התחילו עם טון הקול שאתם מתכוונים לו. אין לכם זמן
לתת לגולשים להבין למה אתם מתכוונים - הגידו זאת מהר לפני שהם הולכים.
עוררו אימון לבניית אתרים באינטרנט
זכרו כי אתם פועלים בסביבה של אמון נמוך, ויש לכם הזדמנויות ספורות לגרום למסר לעבור. דמיינו כי אתם עוצרים אנשים ברחוב,
אל תמכרו בצורה מוגזמת, שימו את העובדות בצורה פשוטה. תהיו נלהבים, אבל לא דוחפים.
דוגמא אמיתית
התוכן הבא הוא מעמוד 'צור קשר'.
"שלום, וברוכים הבאים לדף יצירת קשר. זה עמוד שממנו תוכלו לשלוח דוא"ל אלי דרך טופס יצירת קשר בצד ימין או שתוכלו להיעזר בפרטי יצירת קשר למטה".
יכולתם להחליף את זה ב:
1. כותרת שאומרת משהו כמו "צרו קשר".
2. כותרת ליד תיבת הדואר אלקטרוני שאומרת "שלחו לי דוא"ל".
השתמשו בקול יוזם
בשפה העברית יש 2 קולות: יוזם ופאסיבי.
קול יוזם הוא שמשהו עושה משהו (אקטיבי). קול פאסיבי הוא שפעולה נעשת ע"י משהו ז.א. "הגולש לקליק על דף 'מי אנחנו' - טון אקטיבי,"קישור דף "מי אנחנו הוקלק ע"י הגולש" - טון פאסיבי.
טון יוזם הוא טוב, טון פאסיבי הוא רע. הסיבה היא שקול פאסיבי דורש יותר מלל מקול יוזם וקשה יותר להבנה.
"העלה תוכן חדש בעזרת דף יצירת קשר"
הכותרת הזאת עדיפה על:
"תוכן חדש יכול להעלות לאתר ע"י שימוש בדף יצירת קשר".
בגלל:
1. לוקח פחות זמן לעבד את הנתונים.
2. מכוון פעולה "זה אומר לי מה עלי לעשות".
3. זה יותר ממוקד:"זה מדבר אלי ואומר לי מה עלי לעשות".
4. זה קצר יותר, וארוך לא פירושו חכם.
גיא לוי, בן 36, תושב ראשון לציון. כותב ברשת.
עוסק בכתיבה ובניית אתרים מקצועית וחסכונית.
לאתר:בניית אתרים באינטרנט.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה